“Ik wens jullie Gods zegen in het belangrijke werk wat jullie doen. Er zijn veel jongeren (waaronder mijn eigen kinderen) die veel steun hebben aan Bijbelse onderbouwing over deze onderwerpen. Jullie werk is een zegen voor de jonge generatie!” Dit was een van de vele, vele bemoedigende reacties die we kregen op de nieuwe website DinoDino.nl die we vanuit Logos Instituut binnen een paar dagen in de lucht wisten te brengen. U hebt het vast wel gehoord: een site om kinderen te wijzen op de Bijbelse informatie over dinosauriers aan de hand van de plaatjesactie van Albert Heijn. We stuurden meer dan 15.000 kaartjes in stapeltjes van 10 of 20 stuks naar mensen in het hele land om uit te delen aan andere kinderen. “Bedankt voor de snelle levering! Onze jongens zijn er superblij mee en het geeft ons als ouders een steuntje in de rug bij ‘moeilijke’ vragen. Bedankt!”
Voor ons zijn deze reacties bemoedigend en hartverwarmend! We hebben mensen kunnen bereiken die voor het eerst hebben gehoord dat er een duidelijke link bestaat tussen de wereld om ons heen, inclusief de fossielen, en de Bijbelse waarheid. Deze reacties raken de kern van wat wij met Logos Instituut voor ogen hebben. Kinderen en ouders helpen zodat ze antwoorden kunnen vinden én geven op vragen die door henzelf en anderen gesteld worden; zodat het vertrouwen in de Bijbel toeneemt, als het Boek dat ons alles vertelt wat we moeten weten over verleden, heden en toekomst. Ja, er waren ook negatieve reacties naar aanleiding van artikelen op NOS.nl en andere sites. Maar ook die reacties hadden hun doel en een veel bredere doelgroep dan de eigen christelijke achterban is hierdoor bereikt.
Veel kinderen en ouders lopen met vragen rondom dino’s en de Bijbel en daarom hebben wij de website DinoDino.nl opgezet. Zodat kinderen in een verwarrende tijd, waarbij met Gods openbaring geen rekening wordt gehouden, met Gods hulp staande kunnen blijven en de klitten kunnen ontwarren. Wij kijken met een dankbaar hart terug naar afgelopen weken. Nog nooit zijn onze websites zo goed bezocht als in de afgelopen week. En de ervaring leert dat veel van die mensen terug komen. De reacties en betrokkenheid van u als onze achterban geven kracht om door te gaan. Gelukkig zijn er veel mensen die mee willen denken hoe een actie opgebouwd dient te worden en veel mensen kwamen met ideeën. Wij zijn daar erg blij mee. De actie van Albert Heijn is voorbij, maar gaat via Markplaats nog door. De dinowebsite van de supermarkt blijft in de lucht en voor Logos Instituut is de actie ook nog niet afgelopen. We blijven de website DinoDino.nl aanvullen met materialen, gericht op kinderen van 5-12 jaar. Via onze webshop bestaat nog steeds de mogelijkheid om de kaartjes en de gratis dvd te bestellen (alleen verzendkosten). En ook deze maand juli is het kinderboek over de dinosauriërs nog in de aanbieding (oude prijs € 15,95, nu €3,00).
Wij danken u voor uw betrokkenheid. Wilt u de actie ook financieel steunen? Onze gegevens zijn op deze machtigingskaart te vinden.