Wie kent niet de reclame van AXE? Deodorant en doucheschuim waarvan de reclame in niets wijst op het fris houden van je lichaam. Nee, de boodschap is, dat als je deze producten gebruikt, dan komen de vrouwen op je af als vliegen op de stroop. Je wordt onweerstaanbaar voor het andere geslacht. In de muziekwereld speelt dit al veel langer. Degene die de meest uitdagende videoclip maakt, weet zich gegarandeerd van de hoogste kijkcijfers. Scoren in de media gebeurt op basis van lust. Liefde en seksualiteit worden losgekoppeld van elkaar. Terwijl deze twee juist onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn. Jongens en meisjes reageren verschillend bij het zien van bloot. Ook kleding wordt verschillend ervaren. Voor de één is het uitdagend en spannend, terwijl de ander het alleen maar ziet als een met de mode meegaan.

Regelmatig mogen we op scholen, verenigingen, op jongerendagen en jeugdbijeenkomsten spreekbeurten verzorgen. Dan worden we geconfronteerd met de realiteit van de leefwereld van de jongeren. Een leefwereld waarin vaak volop ruimte is voor pornografie, wisselende seksuele relaties en ga zo maar door. In alle openheid spreken we dan over dit tere onderwerp. Bij een van de spreekbeurten vertelde een jonge vrouw aan het einde van de avond dat zij zich zo kleedde omdat haar vriend dat zo leuk vond. Ze had zich niet gerealiseerd dat elke man van acht tot achtentachtig jaar dat leuk vindt en haar nakijkt op straat met zijn eigen gedachte daarbij.

Niet verwonderlijk dat jongeren in de war raken, ze worden door de media op een verkeerd spoor gezet. Deze Leef-special gaat in op het verschil tussen jongens en meisjes, op de gevolgen van aanraking en seksuele contacten. We kijken ook hoe God het bedoeld heeft. Zodat jongeren toegerust
worden op het gebied van liefde en seksualiteit. Deze twee loskoppelen kan niet, dat blijft namelijk niet zonder gevolgen. Bijna alle abortusoverwegingen hebben te maken met een instabiele relatie. Daarom besteden wij veel aandacht aan deze onderwerpen.

We bidden dat deze brochure een handreiking mag zijn aan jong en oud om op een gezonde manier naar seksualiteit en relaties te kijken. Ware Liefde wacht, de Bruidegom wacht op Zijn bruid. Daar wil de Heere Zijn zegen aan verbinden. Een Bijbelse relatie heeft toekomst!

Deze special wordt gratis verstrekt via onze webshop. Voor grote partijen verwijzen wij u naar de stichting Schreeuw om Leven. Contact opnemen met deze stichting kan hier. Het magazine is ook digitaal te lezen. Dat kan hier.

LEUK ARTIKEL?
Bent u blij met dit artikel? Het onderhoud en de ontwikkeling van deze website vragen financiële offers. Zou u ons willen steunen met een maandelijkse bijdrage? Dat kan door ons donatieformulier in te vullen of een bijdrage over te schrijven naar NL53 INGB000 7655373 t.n.v. Logos Instituut. Logos Instituut is een ANBI-stichting en dat wil zeggen dat uw gift fiscaal aftrekbaar is.

Written by

K. van Helden studeerde marketing en management. Na zijn studie vervulde hij diverse commerciële communicatieve functies binnen verschillende organisaties als Retail, Bank en drukkerijen. In 2009 startte hij de landelijk campagne Schepping of Evolutie op en trad daarbij op als als woordvoerder. Van Helden is betrokken bij WEET magazine en het Logos Instituut. Sinds januari 2014 is hij een dag in de week gaan werken voor Stichting Schreeuw om Leven en per 1 juni 2014 werkt hij fulltime voor deze stichting.