• Website wil kinderen én ouders helpen met bijbels verantwoorde informatie
• Kaartjes beschikbaar om uit te delen aan kinderen (loopt tot tweede week juli)
• Logos Instituut haakt met nieuwe website aan op AH-dinoactie
• Website kiest voor positieve insteek en bijbelse autoriteit op historisch gebied
• Gratis DVD en (bijna) gratis boek aangeboden

Amsterdam, 24 juni 2016 – De nieuwe website www.dinodino.nl, die vandaag gelanceerd is, geeft kinderen die gefascineerd zijn geraakt door dinosauriërs via de AH-plaatjesactie, een beter beeld van de ware geschiedenis van deze enorme beesten. Op initiatief van enkele christenen die werden getroffen door het hoge gehalte van evolutionistisch gedachtegoed van de AH-actie, heeft Logos Instituut een nieuwe website opgezet. Het is de bedoeling dat de site ook na afloop van de AH-actie in de lucht blijft en verder wordt uitgebouwd.

Kinderen vinden op de fraai ontworpen website clips, informatie en gratis (en bijna gratis) boeken en DVD’s. Ook voor volwassenen en oudere kinderen wordt er informatie gegeven. Douwe Tiemersma, een van de initiatiefnemers: ”Dinosauriërs worden altijd gekoppeld aan miljoenen jaren en evolutie en dat zie je bij Freek en AH ook. Kinderen van ouders die willen vasthouden aan de historie van de Bijbel kunnen in problemen komen omdat dat niet te rijmen lijkt met de bijbelse schepping. In plaats van een protest wilden we een positieve actie, waarbij mensen ook zelf iets kunnen doen.”

Kaartjes ter promotie

Wie graag kinderen in zijn woonplaats wil bereiken met het Evangelie, kan gratis kaartjes aanvragen bij de website. Deze kaartjes zijn uit te delen aan kinderen die om dinoplaatjes vragen bij de AH en verwijzen naar de website.

De site gaat in op vragen als: hebben mensen en dino’s samen geleefd? Hoe oud zijn dino’s? Zijn draken dino’s? Wat is de grootste en wat is de kleinste dino? Daarnaast geeft de site ook algemene informatie, met tips over het sparen van de plaatjes.

Er is inmiddels een keur aan boeken in het Engelse taalgebied verkrijgbaar over dino’s, waarbij de historiciteit van de Bijbel het uitgangspunt is. De site zal binnenkort ook een webshop kennen waarin deze boeken verkrijgbaar zijn.

Meer informatie kunt u krijgen op dinodino.nl.

LEUK ARTIKEL?
Bent u blij met dit artikel? Het onderhoud en de ontwikkeling van deze website vragen financiële offers. Zou u ons willen steunen met een maandelijkse bijdrage? Dat kan door ons donatieformulier in te vullen of een bijdrage over te schrijven naar NL53 INGB000 7655373 t.n.v. Logos Instituut. Logos Instituut is een ANBI-stichting en dat wil zeggen dat uw gift fiscaal aftrekbaar is.

Written by

Logos Instituut organiseert regelmatig evenementen. Voor meer informatie kijkt u op de evenementen pagina.

2 Comments

Alfred

[Dit heb ik] van kritischdenken.info: ‘Tijdens de Tweede Wereldoorlog gebruikte de Amerikaanse luchtvaart enkele Melanesische eilanden als uitvalsbasis. Om de locale bevolking gunstig te stemmen gaven ze een deel van hun cargo aan de locale bevolking. Die locale bevolking had echter nog nooit vliegtuigen en blanken gezien en dacht dat dit goden waren. Na de oorlog hielden deze transporten echter op en om ze te laten terugkomen, begonnen de inboorlingen vliegtuigen, landingsbanen en controletorens in bamboe na te bouwen. Er werd zelfs een luchtverkeersleider aangesteld die vanop te toren bewegingen maakte in de hoop dat vliegtuigen zouden landen. Het leek allemaal echt, maar dat was het niet. Richard Feynman merkte op dat pseudowetenschappen veel weg hebben van deze cargoculten. Ze dragen witte jassen, hebben gesofisticeerde apparaatjes en flesjes, maar missen de essentie van echte wetenschap.’ (…) [Is dit] een samenvatting van creationistische wetenschap[?]

Reply
Peter

Er is een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie over deze actie, zie: http://www.rd.nl/vandaag/binnenland/logos-instituut-past-dino-actie-aan-na-uitspraak-reclame-code-commissie-1.1123892 De Reclame Code Commissie zei: https://www.reclamecode.nl/webuitspraak.asp?ID=167925

“6) De voorzitter acht het onaanvaardbaar om op deze wijze in de brief op te roepen tot een benadering van kinderen die in feite erop is gericht buiten hun ouders om een bepaald denkbeeld bij hen aan te prijzen (…) u de kaartjes niet herkenbaar zijn als reclame en mede dienen als onderdeel van een aanprijzing van een denkbeeld, zijn de kaartjes in strijd met het bepaalde onder III Algemeen van de Kinder- en Jeugdreclamecode (KJC) in verbinding met artikel 11 van de Nederlandse Reclame Code (NRC). Derhalve wordt beslist als volgt. De beslissing van de voorzitter Op grond van het voorgaande acht de voorzitter de inhoud van de begeleidende brief in strijd met artikel 2 NRC. De voorzitter acht de kaartjes in strijd met het bepaalde onder III Algemeen KJC in verbinding met artikel 11 NRC. De voorzitter adviseert adverteerder om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken.” Zie ook: http://www.sterrenstof.info/lezen-van-logos-stukken-wat-er-niet-staat/comment-page-1/#comment-253572

Reply

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

 tekens over